Zapytanie ofertowe Karnkowo
Zapytanie ofertowe RZĄDOWY PROGRAM ODBUDOWY ZABYTKÓW — Karnkowo, dnia 22.05.2024 r.
Postępowanie zakupowe Nr 1/2024
w sprawie zamówienia na wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytkach ruchomych w ramach zadania pn. „Dotacja na wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytkach ruchomych własności Parafii pod wezwaniem Św. Jadwigi w Karnkowie”, do którego nie stosuję się ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych a zastosowanie mają przepisu określone w uchwale nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Programu Odbudowy Zabytków (RM-06111 – 230-22) oraz Regulaminu Naboru Wniosków o dofinansowanie edycja 2.
- Nazwa i adres Zamawiającego
Parafia Rzymskokatolicka
- Św. Jadwigi w Karnkowie
87 – 600 Lipno, Karnkowo 3
- Tryb udzielenia zamówienia
- a) Zamawiający realizuje projekt (zwanym dalej „Projektem”), który jest finansowany z dotacji udzielonej przez Gminę Lipno na mocy uchwały nr LI/337/2023 z dnia 19 grudnia 2023 r. Dotacja przeznaczona jest na wykonanie prace konserwatorskich i restauratorskich przy zabytkach ruchomych własności Parafii pod wezwaniem Św. Jadwigi w Karnkowie. Dotacja pochodzi ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w ramach Polskiego Ładu udzielonych Gminie Lipno na podstawie promesy wstępnej nr RPOZ.2022/2802/Polski ŁAD oraz udziału własnego Gminy Lipno.
- b) Zamówienie udzielane jest w trybie postępowania zakupowego.
- c) Niniejsze zamówienie nie podlega przepisom ustawy Prawo zamówień publicznych.
- d) Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie, bez podania przyczyn.
- e) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia z zapytaniem dotyczącym dodatkowych informacji, dokumentów lub wyjaśnień w szczególności w związku z weryfikacją oświadczeń złożonych przez oferentów.
- f) W uzasadnionych przypadkach, w każdym czasie, przed upływem składania ofert, Zamawiający może zmodyfikować lub uzupełnić treść zaproszenia do składania ofert.
- g) Niniejsze zaproszenie do składania ofert nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy.
- h) Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego zapytania ofertowego.
- Przedmiot zamówienia:
- Wykonanie prac w ramach Projektu pn. „Dotacja na wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytkach ruchomych własności Parafii pod wezwaniem Św. Jadwigi w Karnkowie”.
- Projekt obejmuje wykonanie prace konserwatorskich i restauratorskich przy następujących zabytkach ruchomych, które wpisane są do rejestru zabytków pod numerem B/116/1 – 48:
-rzeźbie Chrystusa Ukrzyżowanego (rzeźba zamontowana na ścianie w kruchcie),
-chrzcielnicy (ustawiona w nawie przy wejściu do południowej kaplicy bocznej),
-obrazie „Matka Boska Różańcowa” (nawa, lewy ołtarz boczny),
-obrazie „Św. Walenty” (nawa, lewy ołtarz boczny, na zasuwie),
-ambonie ( przy wejściu do prezbiterium).
- Zakres prac przy zabytkach ruchomych będących przedmiotem zamówienia:
- Rzeźba Chrystusa Ukrzyżowanego: dokumentacja wstępna fotograficzna, demontaż, zabezpieczenie do transportu, transport do pracowni konserwatorskiej, zabiegi dezynsekcji i impregnacji drewna, wykonanie odkrywek w warstwach technicznych rzeźby i krzyża, ustalenie budowy technicznej , pobranie próbek do badań konserwatorskich, przedstawienie wyników badań i szczegółowego programu prac konserwatorskich i restauratorskich konserwatorskiej komisji, usunięcie przemalowań z oryginalnej polichromii i złoceń, uzupełnienie ubytków drewna, rekonstrukcja brakujących fragmentów snycerki, uzupełnienie ubytków oryginalnego gruntu, uzupełnienie ubytków polichromii (punktowanie), prace pozłotnicze – uzupełnienie ubytków i rekonstrukcja zgodnie z techniką oryginału z użyciem folii złota, werniksowanie końcowe polichromii, prace konserwatorskie przy krzyżu : usunięcie nawarstwień, wzmocnienie techniczne konstrukcji, impregnacja drewna, uzupełnienie ubytków drewna – kitowanie, prace restauratorskie przy warstwie malarskiej (retusz imitatorski), werniksowanie, montaż rzeźby na ścianie w dotychczasowym miejscu ekspozycji, opracowanie powykonawczej dokumentacji prac konserwatorskich i restauratorskich.
- Chrzcielnica: dokumentacja wstępna fotograficzna, omiecenie z kurzu, ewentualny demontaż pokrywy , opakowanie, transport do pracowni konserwatorskiej, prace badawcze: wykonanie odkrywek , ustalenie budowy technicznej (ilość warstw wtórnych i oryginalne opracowanie malarsko-pozłotnicze, ocena stanu zachowania drewna i oryginalnej polichromii), pobranie próbek do badań konserwatorskich, ustalenie szczegółowego programu prac konserwatorsko-restauratorskich i przedstawienie wyników badań komisji konserwatorskiej, usunięcie nawarstwień z oryginalnej polichromii i złoceń, zabieg dezynsekcji i impregnacji drewna, usunięcie warstwy zabrudzeń powierzchniowych z oryginalnego opracowania malarsko-pozłotniczego, prace stolarskie przy konstrukcji chrzcielnicy, uzupełnienie ubytków drewna, uzupełnienie ubytków gruntu, uzupełnienie ubytków polichromii (punktowanie i ewentualna rekonstrukcja warstwy malarskiej), uzupełnienie ubytków złoceń lub rekonstrukcja w zależności od stopnia zachowania oryginału — technika zgodna z oryginałem przy użyciu folii złota, scalenie fragmentów zachowanej oryginalnej złotej folii z uzupełnieniami, założenie werniksów końcowych na warstwę malarską, przewiezienie chrzcielnicy do kościoła, opracowanie powykonawczej dokumentacji zrealizowanych prac.
- Obraz Matka Boska Różańcowa : wstępna dokumentacja fotograficzna obrazu z ramą przed konserwacją, wyjęcie obrazu z ołtarza, oczyszczenie z kurzu, zabezpieczenie do transportu do pracowni konserwatorskiej, dezynsekcja drewna, zabezpieczenie lica obrazu bibułką japońską i próba wyjęcia z ramy (?), oczyszczenie odwrocia obrazu z zabrudzeń i prawdopodobnie z przemalowań?, wykonanie odkrywek w warstwach technicznych malowidła, ustalenie techniki oryginału i zmian w malowidle dokonanych przez Jana Gładysza, pobranie próbek do badań konserwatorskich (stratygrafia, rodzaj drewna), podklejenie odspojeń malowidła od podobrazia, usunięcie retuszy i przemalowań z oryginalnej warstwy malarskiej, impregnacja uszkodzonej przez owady struktury drewna, kitowanie otworów wylotowych po owadach, usunięcie zabrudzenia powierzchniowego z malowidła, uzupełnienie ubytków drewnianego podobrazia, uzupełnienie ubytków zaprawy i głębszych wyłuszczeń warstwy malarskiej, uzupełnienie ubytków malowidła – punktowanie „pionową kreseczką”, werniksowanie końcowe, prace konserwatorskie i restauratorskie przy ramie — usunięcie przemalowań i nieszlachetnej pozłoty, impregnacja drewna, uzupełnienie ubytków drewna, uzupełnienie ubytków zaprawy, prace restauratorskie: punktowanie ubytków warstwy malarskiej (polichromia lub monochromia ?), uzupełnienie ubytków złoceń – złota folia na pulmencie, montaż w ołtarzu i prace końcowe po montażu, opracowanie powykonawczej dokumentacji wykonanych prac konserwatorskich i restauratorskich.
- Obraz Św. Walenty: wyjęcie obrazu z zasuwy w ołtarzu, wykonanie wstępnych zdjęć malowidła przed konserwacją, omiecenie z kurzu, zabezpieczenie lica obrazu bibułką japońską, ocena stanu technicznego konstrukcji nośnej obrazu (krosna malarskie ?), zdjęcie obrazu z konstrukcji nośnej, nawinięcie na wał i przewiezienie do pracowni konserwatorskiej, oczyszczenie odwrocia malowidła z zabrudzeń powierzchniowych, ocena stanu zachowania oryginalnego płótna i podjęcie decyzji czy konieczny jest zabieg dublowania obrazu, usunięcie zabezpieczenia z bibułki japońskiej, odkrywki w warstwie zabrudzenia powierzchniowego i werniksu ( oraz retuszy?), usunięcie zmienionego optycznie werniksu i retuszy, usunięcie zabrudzenia powierzchniowego z malowidła, uzupełnienie ubytków zaprawy‑, wzmocnienie strukturalne podobrazia lub zabieg dublażu na płótno lniane, wykonanie nowych krosien malarskich – drewnianych, naciągnięcie obrazu na nowe krosna, założenie werniksu konserwatorskiego na lico obrazu, uzupełnienie ubytków warstwy malarskiej — retusz, punktowanie imitatorskie z zastosowaniem farb konserwatorskich, werniksowanie końcowe, transport i montaż na zasuwie w ołtarzu, opracowanie powykonawczej dokumentacji zrealizowanych prac konserwatorskich i restauratorskich.
- Ambona : dokumentacja fotograficzna przed rozpoczęciem prac, ustawienie rusztowania i demontaż części ambony (baldachimu z partią szczytu, zaplecka, balustrady i być może kosza ‑do decyzji wykonawcy prac), wstępne oczyszczenie z kurzu, opakowanie zdemontowanych części do transportu do pracowni konserwatorskiej, zabieg dezynsekcji drewna, prace badawcze: odkrywki pasowo-krzyżowe, ocena stanu zachowania poszczególnych warstw technicznych , ustalenie zmian dokonanych w przeszłości przy ambonie, przedstawienie komisji konserwatorskiej wyników badań w celu podjęcia decyzji która z warstw chronologicznych zostanie odsłonięta spod nawarstwień oraz szczegółowego programu prac restauratorskich, zabieg usuwania wtórnych powłok malarskich i pozłotniczych z oryginału, impregnacja uszkodzonej struktury drewna przez owady, niezbędne prace stolarskie przy konstrukcji poszczególnych części ambony, uzupełnienie ubytków drewnianego podłoża w architekturze, rzeźbie i aplikacjach snycerskich, rekonstrukcja brakujących fragmentów snycerki, uzupełnienie ubytków gruntu, uzupełnienie ubytków warstwy malarskiej – punktowanie i rekonstrukcja miejsc o znacznym zniszczeniu (technika retuszu oraz rodzaj farb konserwatorskich do ustalenia po wykonanych próbach i akceptacji komisji konserwatorskiej), prace pozłotnicze: uzupełnienie ubytków złotej i srebrnej folii oraz rekonstrukcja opracowania pozłotniczego — prace wykonane zgodnie z techniką oryginału płatki złota lub srebra na pulmentach, folie polerowane i matowane, werniksowanie końcowe warstwy malarskiej w partiach architektury ambony, retusz wewnętrznej strony kosza – bejcowanie, farby temperowe; obraz „Św. Jan Nepomucen”( z zaplecka)- demontaż ramki, wyjęcie obrazu z zaplecka, usunięcie przemalowań z oryginalnej warstwy malarskiej, oczyszczenie odwrocia z zabrudzeń i kleju, konsolidacja warstw technicznych, uzupełnienie ubytków zaprawy, dublaż na nowe podobrazie płócienne?, lub wzmocnienie strukturalne oryginalnego płótna, prace restauratorskie — uzupełnienie ubytków warstwy malarskiej (punktowanie imitatorskie, farby konserwatorskie); pełen zakres prac konserwatorskich i restauratorskich przy rzeźbie anioła z baldachimu: usunięcie nawarstwień, impregnacja drewna, uzupełnienie ubytków drewna, uzupełnienie ubytków zaprawy, punktowanie ubytków polichromii, uzupełnienie złoceń folią złota wg techniki oryginału, werniksowanie końcowe polichromii, zabezpieczenie zdemontowanych elementów ambony i przewiezienie do kościoła, ustawienie rusztowania, montaż, prace końcowe po montażu, dokumentacja powykonawcza konserwatorska prac.
- Zamawiający posiada zezwolenie na realizację Programu wydane przez Kujawsko-Pomorskiego
Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Delegatura we Włocławku – Decyzja nr ZR/1/2024 z
dnia 29 stycznia 2024 roku.
- Warunki wykonania prac:
a)Zabytki objęte niniejszym zapytaniem ofertowym można obejrzeć w kościele pw. św. Jadwigi w
Karnkowie po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu stosownego terminu i godziny z Proboszczem
Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Jadwigi w Karnkowie — Księdzem mgr Danielem Augustyniakiem tel. 518 014 678
b)Prace będą realizowane w pracowni konserwatorskiej Wykonawcy i in situ w kościele. Po
zdemontowaniu wymienionych w niniejszym zapytaniu zabytków przed transportem do pracowni
konserwatorskiej zostanie spisany protokół pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą o przekazaniu
obiektów do prac konserwatorskich i restauratorskich.
c)W trakcie realizacji prac Wykonawca jest zobowiązany do zwołania komisji konserwatorskich z
z udziałem Zamawiającego, Wykonawcy i przedstawiciela WUOZ Delegatura we Włocławku.
d)Prace muszą być wykonane z użyciem materiałów wysokiej jakości, przeznaczonych do prac
konserwatorskich i restauratorskich przy zabytkach ruchomych polichromowanych i złoconych.
- Opis warunków udziału w postępowaniu (kryteria dostępu)
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy:
a)Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia
we wskazanym terminie.
b)Wobec Wykonawcy nie jest prowadzone postępowanie likwidacyjne ani nie zgłoszono upadłości.
- c) Posiadają dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie konserwacji i restauracji dzieł
sztuki ze specjalizacją malarstwa i rzeźby polichromowanej.
d)Posiadają doświadczenie w zakresie realizacji projektów obejmujących prace konserwatorskie
i restauratorskie przy obrazach na podobraziu płóciennym i podobraziu drewnianym oraz
przy zabytkach ruchomych- drewnianych, polichromowanych i złoconych ( np. rzeźby, ołtarze,
ambony i chrzcielnice. Powyższe kryterium będzie uznane za spełnione jeżeli Oferent wykaże, że w ciągu 2019 – 2023 lat zrealizował co najmniej cztery projekty konserwatorsko-restauratorskie przy wpisanych do rejestru zabytkach ruchomych takich jak : obrazy na płótnie i na podobraziu drewnianym, drewniane polichromowane i złocone na przykład: ołtarze, ambony, chrzcielnice i rzeźby.
- Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć oferenci w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
a)W zakresie określonym w punkcie 7.a i b – załączy do formularza oferty oświadczenie o
spełnieniu wymienionych warunków (oryginał).
b)W zakresie określonym w punkcie 7.c. – załączy do formularza oferty dyplom ukończenia
studiów magisterskich w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki ze specjalizacją
malarstwa i rzeźby polichromowanej (kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem).
c)W zakresie określonym w punkcie 7.d. – załączy do formularza oferty stosowne dokumenty
potwierdzające realizację należycie wykonanych prac konserwatorskich i restauratorskich przy
wpisanych do rejestru zabytkach ruchomych (odbiór przez stosowne urzędy konserwatorskie
- w formie protokołów odbioru).
- Kryterium oceny oferty.
Cena – 100% podana cena stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do
należytego wykonania niniejszego zamówienia.
- Dane kontaktowe dla oferentów:
Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Jadwigi w Karnkowie, 87 – 600 Lipno, Karnkowo 3.
Ksiądz proboszcz mgr Daniel Augustyniak tel. : 518 014 678
e‑mail: kancelaria@parafiakarnkowo.pl
- Sposób i termin złożenia oferty:
- a) Oferty można składać w siedzibie Zamawiającego: Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Jadwigi w Karnkowie : 87 – 600 Lipno, Karnkowo 3 w nieprzekraczalnym terminie do 24.06.2024 roku do godz. 1500 za pośrednictwem poczty, kuriera , lub osobiście.
- b) Oferty złożone po wyznaczonym terminie nie będą brały udziału w postępowaniu, zostaną zwrócone bez otwierania.
- c) Za termin złożenia oferty przyjmuje się termin dostarczenia oferty do Zamawiającego (nie decyduje data nadania listu poleconego), w tym godzinę dostarczenia.
- d) Oferta musi być złożona w formie pisemnej, w zamkniętej kopercie na adres: Parafia Rzymskokatolicka pw. św. Jadwigi w Karnkowie, Karnkowo 3, 87 – 600 Lipno, z dopiskiem : „Prace konserwatorskie i restauratorskie przy zabytkach ruchomych z kościoła pw. św. Jadwigi w Karnkowie”.
- e) Oferta musi zawierać :
- Formularz ofertowy — załącznik nr 1 do pobrania.
- Kosztorys ofertowy na wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytkach
ruchomych własności Parafii pod wezwaniem św. Jadwigi w Karnkowie- oryginał.
- Klauzurę informacyjną RODO- do pobrania załącznik nr 2.
- Zaakceptowany i podpisany formularz proponowanej umowy na realizację zamówienia — do
pobrania załącznik nr 3.
- Oświadczenia wymienione w punkcie 7a i b.
- Potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów wymienionych w punkcie 7c i d.
- f) O wyborze bądź odrzuceniu oferty, oferent zostanie powiadomiony telefonicznie.
- Termin związania ofertą.
Oferenci pozostają związani ofertą przez okres 60 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
- Istotne postanowienia umowne.
Strony ustalają, że wynagrodzenie Wykonawcy rozliczane będzie fakturami częściowymi w dwóch transzach, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym, o którym mowa w § 2 umowy, po zakończeniu i odbiorze części robót na podstawie faktury częściowej i faktury końcowej:
1) faktura częściowa będzie wystawiona do wysokości nie wyższej niż 50% wynagrodzenia brutto określonego w ust. 1 po zakończeniu I etapu prac w ramach realizacji robót, przy czym płatność nastąpi na podstawie 2 faktur,
2) faktura końcowa na pozostałą kwotę wynagrodzenia brutto określonego w ust. 1 po zakończeniu realizacji zamówienia, z zastrzeżeniem, że procentowa wartość faktury końcowej nie może wynosić mniej niż 50% wynagrodzenia brutto określonego w ust. 1.
3) Zestawienia wartości wykonanych robót i rozliczenia ich wartości muszą być zatwierdzone przez Zamawiającego. Zamawiający dokonuje ewentualnych korekt przedłożonych zestawień oraz potwierdza kwoty należne do zapłaty Wykonawcy w ciągu 7 dni roboczych od dnia otrzymania zestawienia.
4) Podstawę wystawienia faktury VAT częściowej za wykonane częściowo roboty stanowić będzie protokół odbioru częściowego podpisany bez zastrzeżeń przez Zamawiającego i Wykonawcę.
5) Podstawą do wystawienia faktury VAT końcowej będzie protokół odbioru końcowego robót podpisany bez zastrzeżeń przez Wykonawcę, inspektora nadzoru i Zamawiającego.
Karnkowo, dnia 2024-07-01
INRORMACJA O OTWARCIU I WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
W dniu 28 czerwca w kancelarii parafia św. Jadwigi w Karnkowie odbyło się komisyjne otwarcie pod przewodnictwem proboszcza ks. Daniela Augustyniaka, trzech nadesłanych ofert na wykonanie zadań pod nazwą: „Dotacja na wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytkach ruchomych własności parafii pod wezwaniem Św. Jadwigi w Karnkowie”.
Oferty złożyły następujące firmy:
- Pracownia Konserwacji Zabytków Barbara Kulczycka Nowak ul. Kołobrzeska 13L 10 – 445 OLSZTYN
- Konserwacja Dzieł Sztuki Mgr Joanna Ziemlewicz Ul. Mostowa 5/5 87 – 100 TORUŃ
- Pracownia Konserwacji Dzieł Sztuki Bartosz Sobolewski, ul. Stefana Jaracza 16, 87 – 600 TORUŃ
Biorąc pod uwagę kryterium oceny oferty komisja jednogłośnie wybrała ofertę 2
Konserwacja Dzieł Sztuki Mgr Joanna Ziemlewicz Ul. Mostowa 5/5 87 – 100 TORUŃ
.
Proboszcz Ks. Daniel Augustyniak
Przewodniczący komisji